marți, 24 martie 2015

Ziua Partenerului SuperBlog

Uh, ajuns-am si la ultima provocare marca Spring SuperBlog 2015! Daca celelalte probe mi s-au parut floare la ureche, asta-i de departe cea mai dificila. Ma uit la ceas si constat ca mai am fix 2 ore sa-mi pun ordine-n idei, sa-mi scutur neuronul si sa-mi astern pe blog planul de bataie pentru a organiza eu Ziua Partenerului SuperBlog. In cap am ceata densa, mai ceva ca-n Newfoundland - Argentia.

Parca ma tenteaza sa organizez o petrecere pentru TVR2, insa n-am cum sa ma incadrez in timpul ramas. Cuvintele mele n-ar fi de ajuns pentru a descrie o sarbatoare pe masura acestui insemnat partener media. Sa le pregatesc ceva bloggerilor parteneri mi-e aproape imposibil. Spre rusinea mea, nu-i cunosc foarte bine, nu le-am citit randurile. Mi-ar fi mult prea straini si reci, iar rezultatul stradaniei mele ar fi probabil departe de ceea ce-si doresc sa aiba de ziua lor.

Asa ca nu-mi ramane decat sa-mi iau inima-n dinti si taurul de coarne si
s-o provoc direct pe jurata acestei probe, la randul ei blogger partener. Ori e laie, ori balaie! Ori trec clasa, ori raman repetenta.

De-ar fi sa stabilesc eu o zi in care s-o serbam pe Raluca Cincu, as alege cu siguranta data de 31 august. Ar coincide cu Ziua Limbii Romane si cred ca acesta ar fi cel mai potrivit prilej pentru a-i omagia pe cei ce vegheaza la respectarea limbii noastre si depun eforturi pentru a-i pastra valoarea, a n-o intina. Desi firesc ar fi fost sa n-avem nevoie sa ne atraga cineva atentia asupra limbajului nostru, fie el scris ori vorbit, din pacate devine necesar. Tot mai multi dintre noi ignoram normele limbii romane si batem spre semianalfabetism. N-are sens sa vorbesc acum despre dascalii prinsi cu fituici la examenele de titularizare dar care predau lectii copiilor nostri in scoli. Nici despre media transformata in cocina jalnica ori despre VIP-urile de carton autohtone, devenite peste noapte modele pentru cei slabi de inger si formatori de opinie (in sens negativ). Stiu doar ca incet si sigur ne indreptam spre gura prapastiei, stirbind iremediabil frumusetea graiului nostru strabun. Iar acesti oameni care duc o lupta cu morile de vant in apararea limbii romane merita mai mult decat o simpla ofranda o data-n an.

Mediatizarea Zilei Partenerului SuperBlog s-ar face cu siguranta in mediul online (pe bloguri, site-uri si retele de socializare) si in audiovizual iar serbarea propriu-zisa ar avea loc in centrul orasului, in fata Palatului Parlamentului. Sa-si aminteasca alesii nostri dragi ca "almanahe" si "succesuri" nu-s de folosit la tribuna, nici in viata de zi cu zi, nefiind cuvinte din DEX. Accesul la petrecere s-ar face gratuit daca se trece un mic test de gramatica, iar cei care ar scrie "mi-au" ca pisica ar plati o taxa de 1 leu, in schimbul careia ar primi un ecuson cu mesajul "Prostia doare sau costa. Bine ca nu ma doare nimic!". Nu vor fi separati cei ce trec testul de ceilalti, ca ar ramane numai o mana de oameni izolati intr-un colt, simtindu-se stingheri si ciudati.

Muzica din fundal i-ar apartine lui Tudor Gheorghe, singurul artist care s-ar potrivi perfect Ralucai. Versuri ca "Ti-am dat beep si sunt voinic" n-au ce cauta in playlist.

Alte detalii... in editia urmatoare SuperBlog, Raluca draga! Sau de ziua ta.

PS. Sper sa nu-mi oferi bratara.


*Articol scris pentru Spring SuperBlog 2015 - proba 10, Ziua Partenerului SuperBlog

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)