marți, 29 septembrie 2015

Cat valoreaza produsele Avon

In "tinerete" am mancat o paine buna din vanzarea produselor cosmetice Avon. Comisionul care-mi ramanea luna de luna-n portofel egala sau chiar depasea salariul de la acea vreme. Aveam peste 60 de cliente numai la serviciu. Plus colegi de scoala, vecini de bloc, prieteni, rubedenii, cunostinte. Cand mi-am schimbat jobul si n-am mai avut timp sa ma ocup de vanzarile astea mici, am renuntat si sa mai folosesc produsele Avon. Le stiam pe dinafara proprietatile si niciodata nu m-au dat pe spate. Erau de clasa medie in ceea ce priveste calitatea. Dar erau reprezentanti putini in bransa, brandurile internationale nu patrunsesera inca bine pe piata si mergea treaba ca pe roate.

Azi dimineata am dat peste un clip Avon cu Loredana, Antonia, Andreea Marin si alte divute autohtone. M-a lovit o dilema si m-am pus pe socotit. Matematic, cu pixul pe hartie. Deci:

Un produs Avon il costa 100 lei pe cumparator. Din cei 100 lei, pana la 40 lei ii revin Reprezentantului (daca si-a facut targetul maxim - eu aveam frecvent 30 si 40% comision). Intre 6 si 8 lei ajung la Coordonatorul (liderul) echipei de vanzari. Senior Coordonatorul mai ia si el ceva, un procent din vanzarile facute de echipa coordonatorului, deci tot din cei 100 lei scosi din buzunarul cumparatorului ii intra si lui in cont de-o ciorba acra. Dupa ce-si ia Senior Coordonatorul partea, mai stau la rand la incasare Junior Managerul si
Senior Managerul.

Sa punem la socoteala onorariile fixe pe care le primesc cei de mai sus de Reprezentant si cheltuielile de productie, distributie, marketing. Ca divele de Romania si publicitatea trag greu "la banita".

Deci, cat valoreaza de fapt produsele Avon? Din cei 100 lei incasati, ce suma mai intra ca profit in contul Avon, ca doar e o afacere, nu? Greu de spus. Si tocmai pentru ca trebuie sa ramana si companiei o parte cat de mica in cont, oare cat costa producerea unui articol cosmetic? Sa ne mai miram ca din punct de vedere calitativ concureaza tare bine cu clasicele cosmetice aduse cu vaporul din China?

Intreb si eu, nu dau cu bata... :D

PS. Cam pe acelasi sistem de tip MLM se merge si pentru vanzarea altor cosmetice (de ex. Oriflame, Forever Living etc.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)