marți, 20 octombrie 2015

Smile. Cris Smile.

- Si sigur n-o sa ma doara? Am o fobie pentru bazaitul ascutit la frezei si pentru tot ce inseamna stomatologie.
- Nu-ti fa griji, facem o anestezie in gingie. Inteapa un pic, apoi n-o sa mai simti pic de durere.
- Mi-am facut la un moment dat un detartraj cu ultrasunete si am ramas cu amintiri neplacute. Vreo cateva zile parca auzeam in creier acel sunet enervant.

Imi da dentistul din nou asigurari ca totul va fi bine si n-are ce sa mi se intample rau. In fond, venisem la clinica stomatologica sa ma fac bine, sa imi tratez niste carii aparute in ultimul an. Cu palmele umede de transpiratie, m-asez pe scaunul stomatologic.

Ia "traditionala" oglinda rotunda cu maner, face inventarul cariilor, apoi
cu un zambet sagalnic m-anunta ca a descoperit numai 4 dinti afectati.
- Numai atat?
- Da. Numai 4 carii. Insa poti sta linistita, o sa ne vedem cel putin 3 luni de-acum incolo. Sunt carii serioase, adevarate cratere, nu te-ai incurcat cu maruntisuri.
- 3 luni...

Inghit in sec din reflex, aspiratorul ma incomoda. Incercam sa vad cate ceva in oglinda lampii care ma orbea. Nu reuseam. Stiam si eu ca de ceva vreme ma sacaie ba un dinte, ba o masea, insa nu credeam ca e ceva atat de serios.

La primele sedinte mi s-a facut obturatie de canal la primii 2 dinti, in paralel. E drept, n-am simtit durere ci doar un disconfort cand dentistul umbla cu acele si instrumentele prin dantura mea. Se spune ca are mana usoara daca nu simti durere. Habar n-am daca tine de dentist sau de anestezia proaspat facuta. Apoi rand pe rand, s-a lucrat si la ceilalti dinti. Mai greu a fost cu unul care imi tot facea infectie si nu reuseam sa ii venim de hac. Il curata si il lasa deschis ca sa se faca drenaj, cateva zile era ok, dadea semne ca raspunde la tratament. Apoi o luam de la capat, aceeasi poezie. Estimase bine medicul ca o sa fac cale batuta la cabinetul stomatologic. Aproape 3 luni m-am perindat prin clinica. La un moment dat invatasem pe dinafara anumiti termeni specifici: diga, fuloar, pensa, turbina, cleste de extractie, cleste perforator, chiurete, ace pentru pulpa etc.

Am zis bogdaproste cand am terminat cu tratamentele, nu mai suportam mirosul de medicamente din gura mea si aglomeratia din sala de asteptare. Pentru ca tarifele pentru serviciile stomatologice erau bune, mereu era multa lume, care mai de care mai suferinda cu "fasolea alba". Cei mai multi aveau deja probleme serioase cu dintii. Imi povestea dentistul ca avea o lista lunga de pacienti care veneau pentru implant sau pentru coronite dentare, aceasta fiind una dintre clinicile renumite pentru servicii de calitate.

De ce pomenesc acum de problemele cu dintii? Faceam curatenie printre cartile de vizita si am gasit una pe care scrie Cris Smile. Ma gandesc ca poate aveti si voi nevoie de dentist. Clinica de stomatologie de care vorbeam e prin zona Sebastian, in sectorul 5.

Zambiti... cat mai aveti dinti! :)

(P.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)