vineri, 6 noiembrie 2015

Ortacii IT

marketonline sigla
Din zori in seara, ortacii IT trudeau in inima maretului PC. Prin cotloane prafuite, inghesuiti si uitati de lumea cea mangaiata de soare, isi vedeau de monotonia in care-au intrat imediat dupa ce au parasit magazinul MarketOnline.ro, acum 3 ani. Arar se-mbolnavea cate unul si-atunci doftori cu clesti de metal si seringi cu varf in cruce le tulburau vahduhul. De vreo doua zile, insa... niciunul n-avea nici spor, nici tragere de inima, nici vlaga. 



- Hei, hei! Ce-i cu tine?! Revino-ti, avem nevoie de INTELigenta ta!

- Ahh, am ametit! Ma-nvart ca gaina fara cap! Nu mai procesez, ma doare core...asonul. Abia mai merg...
- Vad ca si schiopatezi bine. Am sa te duc la Placa de Baza, poate stie ea vreun leac sa te puna pe picioare. Tine-te de mine. Sus! Asa!

Se prind de mana si pleaca impreuna spre Placa de Baza, strabatand labirintul verde.
- RAMon, noi n-am mai trecut pe aici pe langa casa cooler-ului sef si adineauri? Parca simt din nou aer rece in ceafa.
- Mmm, se poate. Stii, am senzatia ca ma cam lasa memoria. Mi-am luat puncte de reper, insa..., insa... nu reusesc sa mi le mai aduc aminte. Uh, ce ma faaac?!
- Hai sa-l intrebam pe Cooler, poate ne indruma el.
- Ce sa-l intrebi?
- Sa-l intreb daca stie unde-o gasim pe Placa de Baza.
- Placa de Baza?! Ce sa cautam la ea?!

Procesorul se apropie schiopatand de usa cooler-ului si ciocane usor.
- Cine-i?, se-aude o voce infundata.
- Sunt eu, INTEL. Am nevoie de ajutor. Dar, ce-i cu naduseala asta aici la tine?

- Uf, nici eu nu stiu... Ma simt slabit, n-am apucat sa mai ventilez bine. De-ar fi macar un pic de curent... Poate m-as simti mai bine. Dar voi? Unde ati plecat?
- Ametesc si RAMon s-a oferit sa ma ajute, insa a uitat cum ajungem la Placa de Baza.
- Haide sa-ti arat. (Iesind toti trei din camera, le indica directia inspre sud.) Vezi in zare o unitate optica?
- Da, cam in ceata, dar o vad.
- Mergeti pe poteca albastra, pe langa ea. Dupa ce ati trecut de ea, o sa intalniti o cladire mica patratoasa, ca a mea. E verisorul meu, ventilatorul batran.
- Asaa...Apoi?
- ...
- Cooler?! RAMon, repede, ajuta-ma! Cooler a lesinat!
- Cine-i Cooler?
- Esti orb, RAMon?! Nu-l vezi in fata ta? Ti-ai pierdut mintile de tot?
- Ah, da, uite-l. Il iau eu si-l scot la aer.
- RAMon, tocmai ai luat un scaun in brate. Ia-l pe Cooler si scoate-l afara, eu nu-s in stare, abia ma tarasc.

Scotandu-l afara pe Cooler, RAMon ii face vant sa isi revina. Se intoarce inapoi la INTEL, ramas incremenit pe pat.
- RAMon, INTEL! N-am aer! striga Cooler. 


Cei doi se napustira afara sa-i acorde primul ajutor. In tot acest timp, vecinul SEAGATE, zgariat tot si cu castile pe urechi, asculta hard rock tolanit pe iarba. In zadar l-au strigat cei doi prieteni, n-auzea si basta. RAMon s-a infuriat, a sarit gardul si i-a smuls castile.



- Vino sa ne ajuti! Cooler abia respira, INTEL e aproape de infarct, eu..., eu..., eu... Ah, iar am uitat ce voiam sa spun.    

- Nu pot, RAMon! Am stocat azi-noapte niste filme noi si-s frant!
- SEAGATE, e urgent!
- Poate sa fie, mi-e rau de crap! Nu vezi ca nici eu nu-s in stare de nimic?! Am stat o noapte-ntreaga sa salvez trei-patru filme, am luat-o de la capat de nu stiu cate ori... Sunt slabit, ma lasa puterile. Uita-te la mine in ce hal arat! Am numai zgarieturi pe mine.
- De la ce?
- Tocma ti-am zis! Ori ai din nou pierderi de memorie?!
- Da., spuse trist RAMon. Cred ca nu-mi mai functioneza bine placuta...


Facandu-i-se mila vanzandu-l pe INTEL cum il resuscita pe Cooler, SEAGATE veni totusi in sprijinul lui si incepu sa faca si el putin aer.


- Voua nu vi se pare ciudat ca toata lumea e se simte rau? Eu incercam cu un hard rock sa ma dreg, sa-mi ridic moralul. Vad in jurul meu cum toti sunt praf si ma demotiveaza. Pana si placa de sunet e cam rablagita, aud muzica-n urechi cu stopuri.
- Constat si eu asta, zise INTEL. Noi mergeam spre Placa de Baza si pana sa ajungem la Cooler, de-o parte si de alta a strazii, am vazut o gramada de componente PC suferinde. Uita-te la RAMon, acum a uitat unde si-a lasat ochelarii.
- Tu esti ager la minte, care crezi ca ar putea fi cauza belelelor abatute asupra noastra?
- Nu stiu bine care ar putea fi sursa problemelor, insa cred ca ni se trage de la curent. Prea multe fluctuatii au fost in ultima vreme...
- Hmm. Nu judeci rau. Crezi ca sursa de alimentare e defecta?
- A cam iesit fum din ea, saraca. A muncit cel mai mult dintre noi toti. Ne tine in spate. De n-ar fi ea... am mai vorbi noi acum?
fortron sigla
- Stai sa caut pe internet, poate gasesc o sursa Fortron performanta si o pensionam pe actuala. Nu de alta, insa devine periculos pentru noi toti. Daca ea se stinge..., adio cu noi. Vreme lunga nu ne mai putem face treaba.

- Buna idee, SEAGATE! Cauta prin magazinele online niste oferte componente PC. Vezi ca era unul de 7 stele, cred ca e singurul cu atat de mare rang. Sigur gasesti acolo.

Clatinandu-se si cu mainile tremurande, SEAGATE, ca un adevarat ortac devotat, cauta cu disperare o sursa noua ca sa salveze intreaga lume PC ascunsa in carcasa metalica. Stia ca daca va alege una dintre acele surse FSP de care auzise candva ca-s cele mai bune, asta ar fi insemnat ani multi de fericire pentru el si camarazii sai. Cu o inima mare, de 6TB, cum sa ramana indiferent la suferinta celorlalti?! Avea destul spatiu pentru a le stoca tuturor zambetele si amintirile frumoase din urmatorii ani pe care aveau sa ii petreaca impreuna. 
Ostenit, striga bucuros catre INTEL, RAMon si Cooler:


- Gata! Am comandat online o sursa noua. Avem transport gratuit si livrare rapida in aceeasi zi! Hai, mai rezistati cateva ore, ortaci IT! Fortron o sa ne puna sangele din nou in miscare!




*Articol scris pentru SuperBlog 2015, proba 14, Fortron iti pune PC-ul in miscare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)