marți, 9 februarie 2016

Blogatu - online pe praz

marius ovidiu calugaru
N-am fost nicicand o telenovelista, departe de mine statul cu burta-n sus la bec si privitul la televizor. Mai mult, nici n-am televizor acasa de vreo... 9 ani si ceva. Nici nu-i simt lipsa aparatului. Credeam ca-s eu mai zuza, insa de curand am vazut ca sunt destui ca mine. Intr-o discutie banala, am aflat chiar ca am vecini cu mult mai multa "vechime" decat mine, aniversand anul acesta 2 decenii fara televizor, dar si succes profesional pe masura. Deci, n-a murit nimeni fara televizor si spalare de creier inutila.

Cand vreau sa vad totusi ceva difuzat de vreo televiziune, folosesc internetul. Am la discretie orice program, doar sa dau play. Prefer documentarele, filmele vechi si cele istorice, materialele din care chiar am ce sa invat, sa imi imbogatesc cultura generala, nu vreau sa-mi otravesc creierul cu imaginea scursurilor siliconate din showbiz-ul autohton. Inca de la lansare, mi-a starnit curiozitatea mult trambitatul film "Suleyman Magnificul - Sub domnia iubirii", difuzat in urma cu ceva vreme la Kanal D. Da' m-a prins microbul bine de tot, ca abia asteptam sa se faca luni, marti, sa-mi ostoiesc setea de turcisme vechi. Mai pierdeam cate un episod si parca ceva imi lipsea. Am inceput sa caut pe internet filmul difuzat in Turcia. Intelegeam eu ce se intampla acolo si nu prea. E crunt sa nu stii ce replica de 1001 de puncte ii servea Hurrem lui Mahidevran de-i pica acesteia din urma in moalele capului tot palatul Topkapi! Si scotocind internetul am gasit un site cu rezumat tare fain scris si cateva imagini sugestive din fiecare episod, numa' bune de citit si rumegat. Maaama, cum savuram acele randuri! Ca pe un deliciu, cu respiratia tinuta! Mi-am salvat in bara de favorite site-ul si ori de cate ori ratam cate un episod, click iute si ma puneam la curent cu noutatile.

Asa am descoperit blogatu.ro, dintr-o nebunie a mea pentru un film. Placandu-mi stilul si utilitatea site-ului, acesta mi-a trezit interes si l-am frunzarit bine, apoi si-a castigat un loc pe lista scurta a blogurilor pe care le urmaresc frecvent, chiar si azi. Iar in minte mi-a ramas imaginea cam asa: Suleyman=Blogatu=informatie utila. Nu conteaza ordinea.

suleyman


Pentru cine nu a auzit inca de Blogatu (nu mai e demult un simplu blog, e deja un nume de referinta in online) am sa detaliez mai jos caci am facut deja cateva sapaturi. Dupa faimoasele "Who is ZU", "Ziua Izabelei" si "Cine-i Cristi", trebuia sa dezlegam misterul si sa-l descoasem si pe Blogatu. :D


La butoanele blogului se afla Marius Ovidiu Calugaru, originar din Craiova, oltean sadea cu praz langa tastatura din Bucuresti, medic, colectionar de premii in blogosfera si formator de opinie in online, tanar liberal convins, organizator de concursuri de blogging. Un om pentru care cred ca ziua are mai mult de 24 de ore, judecand dupa cat de multe lucruri reuseste sa faca:
- intretine constant blogul, publicand o caruta de articole in fiecare zi, care mai de care mai diverse si utile, pe placul oricarui internaut, doar sa fii prea papa-lapte, prea mocofan sa nu gasesti ceva interesant; am numarat peste 200 de postari numai in ultima luna; in topul zelist se mentine de vreun an in primele 30 de locuri, performanta greu de realizat;
- testeaza zeci de gadget-uri de ultima generatie si face pentru ele clipuri cu review-uri si unboxing-uri pe care apoi le posteaza pe canalul sau de Youtube. Are deja aproape 1000 de inregistrari video publicate, cu peste 1.700.000 de vizualizari. Apropo, daca vrei sa fii la curent cu ce mai e nou in materie de gadget-uri, in special marca Allview, aboneaza-te la canalul sau:

testarea blogatu

- a lansat de curand TestArea.ro, un site dedicat review-urilor. Eu am citit azi, de exemplu, despre un Allview X2 Soul Style, un smartphone cu punctaj de 9.2/10 si cu un pret de pana in 900 de lei, pentru oricine isi doreste un smartphone ieftin si bun, produs in Romania, la Brasov. La cat sunt de prastie in domeniu, tot am inteles cum sta treaba cu specificatiile tehnice. Explicatii simple si pe intelesul meu, insotite de foto si video, tabele, nebunii, sa priceapa tot incepatorul. Bineinteles ca si TestArea are canal dedicat pe Youtube! Cautati-l! ;)
- organizeaza competitii de blogging / advertoriale pe un alt site al sau, BlogAwards.ro, competitii care se bucura de succes atat in ceea ce ii priveste pe bloggerii concurenti, cat si pe advertiserii care isi doresc o promovare de calitate in social media la un buget rezonabil. Premiile sunt tentante, reale, iar advertorialele sunt variate si utile sponsorilor. Win-win!
- e permanent online pe retelele de socializare, pe Facebook, Twitter si Google+, prompt si rapid, urmarit de un numar considerabil de useri.
- la cele de mai sus se adauga participari active la diverse evenimente dedicate blogosferei, conferinte, summit-uri, evenimente caritabile, interviuri, promovarea altor bloggeri si companii prin campanii publicitare, isi practica meseria de baza (cea de cadru medical) si lista ramane deschisa, nu reusesc sa cuprind in cateva randuri toata activitatea lui.
Klaus Iohannis marius ovidiu calugaru

Nu incerc acum sa ii aduc o oda ieftina acestui om, ci cred ca merita pe deplin randurile de mai sus. Munceste enorm, se implica, se documenteaza, ne ofera gratuit informatii pretioase (review-uri) sub sloganul "We test before you buy". Si nu poti decat sa te bucuri si sa apreciezi cand cineva isi dedica timpul si depune eforturi pentru cei din jur. Intr-o lume plina de informatii si gadgeturi sofisticate, e greu sa observi diferentele marunte, iar cand ai sprijinul unui as in domeniu te poti numi norocos.

Eu "ma screm" uneori si cateva zile bune pentru un articol, el are 6-7 articole / zi, toate bine documentate, apoi promovate in social media. Are vreo 6 ani de cand publica frecvent pe Youtube si mereu isi imbunatateste materialele, e interesat sa ofere content de calitate, sa isi mentina publicul si sa-l extinda. Mananca online pe... praz, nu gluma! Nu pe paine! :)

Noi, ceilalti, prin munca depusa de Marius (alias Blogatu), suntem mai bogati in informatii si cunostinte, putem face alegeri inspirate si corecte, economie considerabila de timp si bani, avem ocazia de a ne imbunatati viata fara mari eforturi, de a afla lucruri noi, de a ne spori potentialul.

Blogatu.ro a devenit nucleul pentru toate proiectele demarate si derulate de Marius si chiar va indemn sa ii urmariti activitatea. Aveti numai de castigat, indiferent daca va aflati in postura de vizitator sau antreprenor doritor de publicitate online. Indrazniti! :)




Sursa foto: aici si aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)