sâmbătă, 13 februarie 2016

Cum se curata bijuteriile din argint

M-am mutat de un an in casa noua si inca mai descopar lucruri ratacite prin cutii. In seara asta am gasit intamplator niste bijuterii de argint de care nu mai stiam nimic de cativa ani. Le-am primit in dar "in tinerete", pe vremea cand eu si Omu' eram doar iubiti. Mi-au fost mereu dragi si le-am pastrat, chiar daca pe deget nu mai port acum decat verigheta si inelul de logodna.

Timpul si faptul ca au fost tinute in conditii nu tocmai prietenoase (am uitat complet de ele!) au facut ca cele doua inele si bratara sa se innegreasca si sa-si piarda stralucirea. Am incercat sa le curat cu ce mi-a trecut prin cap, insa stratul negru de pe ele n-a vrut sa se ia.

Salvarea mi-a venit de pe un grup de Facebook, "Trucuri in gospodarie". In numai o ora am primit o multime de raspunsuri si solutii care mi-au fost de mare ajutor. Am sa scriu mai jos cum se curata bijuteriile din argint rapid, sigur si fara efort, acasa. Vezi comparatie inainte si dupa curatare:

solutii curatare argint

Am pus la fiert intr-un ibric de inox cca 100 ml de apa, pe fundul ibricului am pus o folie de aluminiu, apoi o lingura mare de sare, una de bicarbonat si un varf de lingura de Axion pasta (era singurul detergent de vase din casa la miezul noptii, cand m-a apucat harnicia). Cand a inceput sa fiarbă amestecul, am adaugat bijuteriile, am mai lăsat pe foc încă un minut. Dupa 10 minute de odihna in combinatia magica, le-am frecat foarte putin cu o periuta de dinti, le-am clatit cu apa curata si le-am uscat intr-un prosop. Maine, pe zi, o sa le si lustruiesc putin, sa le redau stralucirea.

Simplu, fara batai de cap, gratis (aveam toate cele necesare in casa). Daca nu stii cum se curata argintul innegrit, iata o metoda foarte eficienta. Prin acelasi procedeu poti curata si obiectele si bijuteriile din aur. Spor! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)