duminică, 17 aprilie 2016

Lapte cu cafea Lavazza

Ca mai tot omul, am si eu tabieturile mele. Daca nu beau dimineata o gura de cafea, nu functionez toata ziua, neuronii imi raman inclestati de-a binelea, nu mai comunica-ntre ei si inoata-n cutiuta craniana ca-ntr-un ulei ranced, ingrosat de gerul iarnii. Primii 2-3 neuroni mai dezghetati din dimineata zilei de ieri imi transmit ca-i musai, da' musai!, sa merg sa-mi cumpar o cafea, sa-mi pot intrebuinta mintea la birou chiar si sambata.

Nu-s in stare sa merg prea departe, aleg o cofetarie mai de fite din Piata Romana. Stiva de pahare inscriptionate cu Lavazza imi face cu ochiul din vitrina inalta, frumos amenajata. Parfum de cafea proaspata ma invadeaza de cum intru in incapere si-mi gadila simturile. Ca teleghidata, ma-ndrept spre vanzatoare si cer o cafea mare cu lapte. Pana-i gata cafeaua, mai arunc ocheade prin cofetarie. O stiu de foarte mult timp, cred ca-i deschisa de prin anii '90, iar de curand a fost renovata. Interiorul e cu mult bun gust decorat, se vede clar ca investitia a fost consistenta. Ziua se pot servi preparate de cofetarie / patiserie afara, in fata, pe bulevard, la mesele special amenajate, ca-n marile metropole occidentale.


cafea cu lapte lavazza piata romana
Cata vreme eu am scrutat interiorul si dadeam oarece semne de trezire, cafeaua mea s-a si facut. Grabita, vanzatoarea se repede la pahar tinand in mana o cutie mare de lapte de 1 litru. Toarna generos. Fara exagerare, dar cred ca jumatate de pahar a fost numai lapte. Asta am constatat ulterior, cand am vrut sa-mi savurez licoarea fierbinte si neagra / maro (speram eu!). Era deja rece si palida, de un bej prapadit.


Trecut-au ore bune de atunci si tot nu m-am desteptat complet din ameteala si somn. Oi fi baut ieri dimineata cafea cu lapte sau lapte cu cafea? Dac-a fost lapte..., ce lapte scump se vinde in Piata Romana! 60 lei / litrul de lapte, vandut la pahare de 100 ml! Nici la Palatul Parlamentului, la targul imobiliar de azi, laptele nu-i mai ieftin. 80 lei / litru, cam aceeasi poveste ca cea de ieri (posibil ca aici sa fi fost inclusa in pretul laptelui cu cafea si "taxa de baut lichide calde in sali de marmura, cu luminator, arcade si arhitectura deosebita", altfel nu se explica tariful). Si la producatori pretul e 0.50 lei sau cel mult 1 leu / litrul de lapte de vaca. O fi drept? Asa-i in economie? Sa ma trezeasca totusi cineva!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)