joi, 12 octombrie 2017

Dictionar de termeni din online, SEO si Social Media

#Dictionar de #termeni din #online, #SEO si #SocialMedia despre care orice blogger sau detinator de site e bine sa aiba macar cunostine minime, daca vrea sa monetizeze site-ul sau blogul, daca vrea sa aiba un trafic organic bun, cititori multi si fericiti, feedback pozitiv si o comunitate frumoasa in Socia Media, fara penalizari.

Explicatiile sunt succinte si adaptate grupului de bloggeri SuperBlog, insa pot fi folosite cu succes si de ceilalti doritori sa invete cam cu ce se mananca bloggingul, le ofera o baza de pornire pentru studiu aprofundat, sa inteleaga mecanismul de functionare al unui site in stransa legatura cu motoarele de cautare si alte site-uri. Le-am scris cat se poate de clar, sa fie intelese bine si de catre incepatori. 

Nu de alta, dar e cel putin penibil sa crezi ca daca o postare de pe Facebook are un reach de 3000, ai si livrat 3000 de clienti sau potentiali clienti vreunui sponsor, in conditiile in care nici macar nu pui numele sponsorului in titlu sau in prima parte a vreunui articol. Ori, daca intreg traficul de pe site-ul tau abia depaseste 90.000 de afisari, de exemplu. E esential sa cunosti cum functioneaza sistemul de cand ai scris primul cuvant si pana s-a finalizat vreo vanzare, care-i rata de click, rata de conversie etc. si cum poti influenta aceste valori.

Reach Facebook, SEO, Social Media, ce inseamna

Asadar, hai sa invatam ce inseamna asesti termeni, zic! Sa incepem cu lista de mai jos!  😎



advertorial - articol publicitar diferit de reclamele obisnuite (imagine + slogan), conceput in stil jurnalistic, de cele mai multe ori confundandu-se cu articolele de presa

abonati - cititori care si-au manifestat interesul pentru articole si continut creat si/sau distribuit de bloggeri si care doresc sa li se livreze articolele si materialele noi direct pe e-mail, de obicei prin RSS

AdSense - program de publicitate oferit de Google prin care bloggerii ofera spatiu de afisare in schimbul monetizarii (Google plateste "chirie" pentru spatiul publicitar pus la dispozitie in functie de rezultate - afisari si/sau click-uri).

AdWords - serviciu de publicitate oferit de Google pentru clientii care doresc sa afiseze reclame pe Google (la cautarea dupa cuvinte cheie) sau in AdSense (spatiile "inchiriate" de Google pe diverse site-uri)

afiliere / marketing afiliat - bloggerul plaseaza link-uri catre site-ul sponsorului in articolele sale de pe blog, iar sponsorul plateste bloggerului un comision ce reprezinta un procent din vanzarea facuta

afisari - numarul total de vizualizari obtinut de un articol sau alt material (banner, clip, spot etc.)

Alexa Rank - un instrument care analizeaza toate site-urile de pe internet si creeaza un top al lor. Cu cat ranking-ul este mai mic, cu atat importanta acelui site este mai mare (ex.: Google are 1, Facebook 2,  SuperBlog 15.435.096 samd). Exista un top mondial si unul pe regiuni, pentru fiecare tara in parte. Va puteti "juca" cu instrumentul accesand site-ul alexa.com.




alt tag - descrierea imaginii, un atribut care se pune din panoul de control pentru ca motoarele de cautare sa stie ce reprezinta imaginea. De ex., la o imagine cu capra, Google nu va stie ca acolo e o capra si ar putea s-o afiseze si celor care cauta balauri sau n-o va afisa deloc. Dar daca scrii capra, atunci imaginea ta va fi afisata punctual, corect, celor interesati de... capra ta.

Analytics - un instrument de analiza oferit de Google cu ajutorul caruia detinatorii de site-uri isi pot face o imagine clara asupra celor care le acceseaza site-ul, sa testeze rentabilitatea lui. Se pot face analize complexe si afla ce tip de continut a prezentat un interes mai mare, zona de unde provin cititorii, link-urile sursa, dispozitivele de pe care s-au accesat articolele, comportamentul pe site (vizitator nou, vizitator recurent, a citit o pagina si a iesit sau a citit vreo 20, a dat click, n-a dat click pe blog) etc.

awareness - calitatea unui brand de a fi recunoscut cu usurinta de catre public. Un cititor vede reclama la Dero de 30 de ori, la tv, in presa, pe sortul nevestei etc. si cand cineva ii sopteste "Dero", in mintea sa s-a creat deja un vizual, isi aminteste ce reprezinta Dero.

backlink - link plasat pe un site extern si care face trimitere catre site-ul bloggerului (blog). Cu cat sunt mai multe link-uri, din mai multe surse (preferabil de calitate), cu atat mai bine. Motoarele de cautare vor interpreta blogul ca fiind un site mai important decat altele cu continut similar si atunci vor afisa mai des rezultate de pe paginile blogului si/sau in primele pagini.

Black Hat SEO, ban si penalizare - tehnica folosita in SEO pentru a pacali motoarele de cautare, cu scopul de obtine rezultate mai bune in cautari. Se folosesc pagini false pline de cuvinte cheie (gateway pages), continut ascuns, link farms, keyword stuffing etc. Minunea nu tine mult, odata ce botii Google constata ca au fost inselati, respectivul site este penalizat drastic. Practic, link-urile primesc ban, sunte scoase din index, paginile nu se mai afiseaza in motoarele de cautare. Recuperarea dupa penalizare este extrem de greoaie.
Blacklisted - penalizare oferita de Google pentru incercari de manipulare a botilor, pentru spam etc.

Broken Link - link nefunctional dintr-un site, care nu mai afiseaza rezultate ci un mesaj de eroare (de obicei, 404 error not found)

Canva - site preferat de creatorii de continut de tip imagine pentru flexibilitatea sa, usurinta de lucru si multitudinea de instrumente pentru un desing unic si atractiv. E recomandat a se folosi o astfel de unealta in detrimentul fotografiilor luate de pe internet, fara drept de autor. Motoarele de cautare prefera contentul unic si penalizeaza duplicatul.

Certificat SSL - un protocol de criptare a datelor folosit pentru a securiza informatiile si a oferi siguranta ca nu sunt furate date pe "drumul" de la emitator (cititorul site-ului) pana la receptor (serverul site-ului).

click / Click-Through - actiunea unui utilizator de a apasa pe un link cu scopul de a-l deschide si vizualiza o pagina dintr-un site

Click Fraud - practica inselatoare intalnita in campaniile Adsense sau remunerate in sistem PPC (pay-per-click), cu scopul de a manipula datele si a obtine un numar artificial de click-uri (si implicit mai multi bani)

Click-Through Rate (rata de click) - raportul dintre numarul de click-uri dat pe o reclama sau link si numarul de afisari inregistrare de acel material. Cu cat raportul este mai mare, cu atat impactul reclamei a fost mai bun. De ex.: o reclama se afiseaza unui numar de 700.000 de oameni, insa numai 3.000 dau click sa vada mai multe detalii si poate 3-4 sunt cu adevarat interesati. Un CTR mai mare inseamna o performanta mai buna pentru reclama.

cloaking - tehnica de SEO manipulatoare in care vizitatorul si Google bots acceseaza acelasi link dar li se afiseaza rezultate diferite. Lui Gheorghe i se afiseaza o capra in genunchi si cu catuse de puf, robotului Google i se afiseaza o capra tolanita la soare, citind din Marina Preda. Se penalizeaza drastic.

content - totalitatea materialelor de pe blog (text, imagine, video etc.)

content writting - crearea de continut (content) pentru site-uri web cu scopul de a informa, crea perceptii, branding, a oferi divertisment, a pastra legatura cu cititorii, a educa, a transmite un mesaj etc.

copyrighting - tehnica folosita exclusiv cu scopul de a crea continut destinat obtinerii de rezultate, vanzari (advertoriale, reclame etc.)

CPA - cost per actiune (vanzare, abonarea la newsletter, click etc.), termen folosit in publicitate

CPC (PPC) - cost per click (plata per click)

CPM - cost per mia de afisari

CTR - rata de click (vezi mai sus)

DA - autoritatea domeniului, importanta unui domeniu reprezentata de MOZ pe o scara de la 1 la 100, unde 30-40 este autoritate medie si 40-60 foarte buna, 60-100 excelenta.
E un factor esential in crearea unei campanii publicitare. Un site cu un DA mai mare poate retura rezultate mai bune, fiind si mai bine indexat in motoarele de cautare.

DMOZ (ODP) si directoare (Web Directory) - cel mai mare director web, un site in care bloggerul isi inscrie link-ul site-ului sau pentru a beneficia de o indexare mai buna. Penguin, un algoritm Google, penalizeaza contentul duplicat si de cele mai multe ori si link-urile din directoarele web (un fel de cataloage de site-uri, structurate pe domenii).

dofollow - link activ care transfera autoritate si importanta de la site-ul pe care este plasat catre site-ul care se deschide dupa ce cititorul a dat click

doorway page - pagina creata doar pentru motorul de cautare, alta tehnica de manipulare a datelor penalizata cu excluderea din indexul motoarelor de cautare

duplicate content - continut pe care botii Google il identifica pe duplicat, in doua sau mai multe surse si se penalizeaza cu excluderea din motoarele de cautare, pastrandu-se si afisandu-se doar sursa originala. Google pune mare accent pe continutul unic si relevant, blogurile astfel concepute fiind mai bine indexate.

engagement - calitatea de a-i trezi interesul cititorului si a pastra legatura cu acesta, sa il determine sa ramana cat mai mult timp pe site, sa revina, sa se aboneze la postari, sa interactioneze inclusiv pe retelele sociale. Cu cat continutul este mai de calitate, link-urile, titlurile mai relevante, cu atat cititorul va capata mai multa incredere, iar motoarele de cautare vor interpreta asta ca fiind foarte important, vor ridica in cautari respectivele link-uri / site-uri.

EPV (Earnings Power Value sau Earnings per visitors) - castigul per vizitator

Feed RSS, flux RSS (Really Simple Sindication sau Rich Site Summary) - un feed RSS permite livrarea de continut prin intermediul unor agregatoare de feed-uri. Cititorul se aboneaza la feed-ul RSS si de fiecare data cand bloggerul publica un articol nou, el va primi pe e-mail sau in vreo aplicatie link-ul catre contentul nou si eventual o parte din articol + link catre blog. Astfel, nu sta din ora in ora sa vada daca a mai scris X-lescu ceva pe blog, ci e atentionat cand au aparut noutati.

Filter Words / Stop Words - cuvintele de legatura sunt in general ignorate de catre motoarele de cautare ("si", "cu", "de", "la"etc.). Astfel, se pot folosi fara grija expresii corecte gramatical intr-un articol si a fi la fel de bine indexat precum ar fi fara ele (coada de pisica vs. coada pisica, carti de povesti vs. carti povesti).

follow - actiunea de a "urmari" blogul cuiva, profilul Social Media, de a fi la curent cu contentul oferit de un blogger sau o persoana

followers - totalitatea celor care au ales sa fie la curent si instiintati cand apar nouati pe blog sau pe conturile Social Media

giveaway - actiune de fidelizare si recompensare reciproca intalnita in general pe bloguri si Facebook. Bloggerul ofera diverse produse cadou si asteapta din partea beneficiarilor rezultate (like-uri, share-uri, comentarii, recenzii, evaluari etc.).

Google bots / crawler / Spider - roboti Google care scaneaza periodic toate site-urile si indexeaza continutul nou. Cu cat pe un site este intalnit mai frecvent continut nou, cu atat (ro)botii vor reveni mai des pe acel site si vor urca mai rapid rezultatele in cautare.

Hidden Text - o metoda mai veche de manipulare a botilor constand in scrierea de cuvinte cheie cu aceeasi culoare ca si fundalul site-ului. Vizitatorul nu le vedea, insa crawlerele (botii) da. Se orefa penalizare si pentru asta.

IBL (Inbound Links) - vezi backlinks

index - baza de date a unui motor de cautare

indexare - includerea in baza de date a motoarelor de cautare a site-urilor (link-uri, content, meta, keywords, backlinks etc.)

Keywords density (densitatea cuvintelor cheie) - procentul de aparitie a unui cuvant intr-un text (simplu sau in expresii), raportandu-se la totalul cuvintelor acelui text. O densitate prea mare e interpretata ca fiind spam de motoarele de cautare si se penalizeaza. Preferabil o densitate de 1-3%.

Keywords stuffing - incercarea de a influenta motoarele de cautare sa acorde o mai mare importanta site-ului si sa-l afiseze mai des. Se practica printr-un exces de cuvinte si expresii cheie, insa fiind tot o metoda Black Hat SEO, se penalizeaza.

Keywords - cuvinte folosite pentru a gasi o informatie online. Cand utilizatorul scrie un anumit cuvant sau o expresie, motoarele de cautare afiseaza toate rezultatele pe care le considera relevante pentru acel utilizator.

landing page - pagina pe care ajunge un utilizator dupa ce a dat click pe un link sau o reclama

lead - persoana care isi arata interesul pentru serviciile sau produsele promovate si da click pe reclama. Ulterior, poate deveni prospect si client, daca i se pastreaza interesul si se acopera o nevoie. De ex., Emil vede o reclama pentru camasa cu palmieri roz. Da click pe reclama. In acel moment devine lead. Intreaba daca sunt si camasi cu palmieri galben fosforescent. Deja este un prospect. In pasul urmator, dupa ce si-a cumparat acea camasa (sau vreuna cu bleu ciel), e client. Lui Emil i s-a acoperit nevoia de a avea in garderoba o camasa fistichie.

like - actiune prin care un utilizator de Facebook isi exprima aprobarea sau sentimente pozitive pentru materialele postate. O rata mai mare de like-uri indica faptul ca acel material postat a prezentat interes si poate genera share-uri din partea comunitatii unei pagini sau unui profil. Cand Facebook identifica o rata crescuta de reactii intr-un timp scurt, interpreteaza ca acel material este interesant si-l afiseaza in newsfeed-ul mai multor utilizatori. Si reciproca e valabila, cu rata scazuta de reactii.

link baiting / link bait - practica prin care se folosesc cuvinte "momeala" pentru a genera click-uri pe link si audienta naturala, organica. De cele mai multe ori, dupa ce au dat click, utilizatorii sunt oarecum dezamagiti, contentul nu prea are legatura cu ce li s-a "promis" in reclama / titlu, inainte sa dea like, dar la randul lor dau share ca sa si-o "fure" si altii. De ex.: Avem titlul "Albert a plecat acasa cu Pamela, iar Claudia a ramas masca". Si ca blogger curios, dai click pe link sa citesti. Si afli ca Albert a luat pisica familiei (pe nume Pamela) si a pornit spre casa pentru ca venea mesterul sa repare casuta pisicii, iar Claudia a ramas cu gura cascata in mall cand a vazut cati blogolteni au venit s-o salute la o cafea. Tu, bloggerul, amuzat ca ti-ai luat teapa, postezi stirea pe profilul personal, sa si-o fure si altii, postezi si pe grupul Superblog. Si la fel, ceilalti bloggeri cu simtul umorului. Astfel, se va crea o mica retea de link-uri organice care aduc trafic natural si pacalesc oarecum motoarele de cautare.

link building - strategie SEO prin care se construieste o retea sigura de link-uri inboud (IBL) catre un site pornind de la un alt site. Cand un site inregistreaza mai multe link-uri spre el din mai multe surse relevante, motorul de cautare interpreteaza ca acel site este important si ii ofera o mai buna indexare, il afiseaza in rezultatele cautarilor mai des. Prin link building (si musai link-uri dofollow) se transfera autoritate de la un domeniu la altul, ranking, trafic, popularitate etc. De asemenea, reteaua de link-uri interne este importanta. Bloggerul pune link intr-un articol nou catre un articol vechi, care are legatura cu ce posteaza acum. Motoarele de cautare vor corela informatiile din ambele articole si vor sti cum sa afiseze informatiile, cam despre ce e vorba acolo si cum e structurat site-ul / blogul.

link exchange (link-uri reciproce) - schimb de link-uri intre doua site-uri cu scopul de a transfera reciproc autoritate, ranking, trafic etc.

Link Farms - seturi de pagini web ticsite cu link-uri, create cu scopul de a manipula motoarele de cautare si sa obtina un ranking mai bun, trafic mai mare, IBL etc. Practica este considerata Black Hat SEO si spam si se penalizeaza.

Link Popularity - totalitatea si calitatea site-urilor care fac trimitere catre un site. Cu cat sunt mai multe site-uri de calitate care fac trimitere catre site-ul bloggerului, cu atat site-ul bloggerului e interpretat ca fiind mai important in motoarele de cautare si indexat mai bine.

Local Search (Local Search Engine Optimization) - tactica SEO focusata pe optimizarea site-ului intr-o anumita regiune. De ex.: Daniel vinde branzeturi in Craiova. Cand cineva din Maramures da o cautare pe Google dupa cuvantul "branzeturi", i se afiseaza mii de rezultate, insa are sanse reduse de a vinde si Daniel ceva (motive lesne de inteles). Dar, cand omul din Maramures cauta pe Google "branzeturi cum se cuvin Craiova", in primele rezultate vor aparea paginile si ofertele lui Daniel pentru ca Daniel si-a facut optimizare pentru aceste cuvinte cheie, a avut grija sa includa si "Craiova" in articolele sale. Google stie ca in Craiova e un site care vinde branza si cascaval, a identificat asta in keywords si in alte cautari dupa cuvinte similare facute de useri (poate cineva a cautat "cas dulce", a dat de site-ul lui Daniel si a petrecut mult timp pe site-ul lui, deci l-a gasit relevant pentru ceea ce cauta, desi Daniel nu folosise aceste keywords niciodata).

long tail - vezi si explicatia anterioara. Cand cineva cauta pe Google "pantaloni", i se afiseaza o multime de rezultate, dar departe de ceea ce isi doreste utilizatorul (short tail). Cand va cauta "pantaloni cu buline Gigel Constanta", ii vor aparea in rezultate site-urile care contin aceste cuvinte cheie.

meta description - descrierea meta, textul scurt care apare in motoarele de cautare sub titlul paginii si face o scurta prezentare a ceea ce vom gasi pe site. De ex.: cauta cineva pe Google "babe cracanate" si i se afiseaza site-ul cracanelu.ro. Daca nu ar avea meta descriere, ne-am gandi ca poate e un site cu cracanati. Dam click si aflam ca e site de dating sau jucarii sexuale, deci irelevant pentru cautarea facuta.

meta keywords tag (meta tags) - cuvintele cheie care prezinta succint motoarelor de cautare despre continutul site-ului. De ex., pentru site-ul de mai sus, cracanelu.ro, cuvinte cheie ar fi putut fi "bici cu puf", "rochie asistenta latex", "romantici singuri", "durdulii fara pereche" samd.

meta robots tags - tag-uri create special pentru botii motoarelor de cautare si urmaresc doua scopuri: le indica acestora daca ce se gaseste pe site trebuie sau nu indexat si daca link-urile din pagini trebuie sa fie luate sau nu in considerare la scanare (dofollow sau nofollow)

meta title - titlul care apare evidentiat in motoarele de cautare, pe paginile cu rezultate. Utilizatorul vede succint, in cateva cuvinte, despre ce e vorba in acel site. E foarte important sa fie relevant, e primul locru pe care-l vede utilizatorul si poate influenta decizia acestuia de a da sau nu click pe site. De ex.: "SuperBlog, comptitie de blogging creativ", "Cursuri SEO, Social Media si Marketing afiliat", "Ferma de porci si gaste Oradea" etc.

metrics - masura standard folosita de programele analitice pentru a determina anumite performante (calitate, cantitate etc.)

Moz.com - un site specializat in software de marketing ce pune la dispozitie multe tool-uri foarte utile in conceperea strategiilor de marketing si optimizare SEO. Cu ajutorul Moz se poate afla DA, PA, ranking-ul, scorul de calitate al unui site etc.

nofollow - link inactiv care nu transmite din autoritatea site-ului sursa catre site-ul de destinatie. Se foloseste pentru a indica diverse site-uri urile pentru cititor, nu pentru a fi incluse de catre motoarele de cautare in indexul lor.

optimizare off-site - optimizarea site-ului in exteriorul sau: atragerea de linkuri de calitate, mentiuni in Socia Media, cresterea vizibilitatii si atragerea vizitatorilor prin diverse campanii de promovare

optimizare on-site - optimizarea site-ului in interiorul sau: alegerea keywords-urilor potrivite, elementelor meta, crearea de content de calitate atat pentru utilizator cat si pentru motoarele de cautare etc.

optimizare organica - aciune ce urmareste cresterea organica a traficului pe site si pozitionarea cat mai sus in motoarele de cautare. E de durata si importanta si pentru cresterea autoritatii, ranking-ului etc.

Outbound Links - link-urile de pe site-ul propriu care fac trimitere catre alte site-uri

PA (autoritatea paginii) - indicator pentru motoarele de calitate ce se refera la importanta continutului si la calitatea acelei pagini. Se masoara pe o scara de la 1 la 100 si cu cat valoarea e mai mare, cu atat pagina este considerata mai valoroasa fata de alte pagini cu continut similar

page ranking (PR) - popularitatea unui site determinata de Google pe baza mai multor criterii si masurata pe o scara de la 1 la 10, 10 fiind excelent. In ultimii ani, page ranking-ul a cam fost eliminat din algoritmii Google si luat mai putin in considerare de catre restul lumii, valoarea lui fiind prea usor de influentat.

Panda & Penguin (Google algoritm) - algoritmi Google de foarte mare complexitate prin care Google urmareste sa ofere utilizatorului informatii cat mai precise, relevante pentru cautarea facuta, penalizari site-urilor care fac Black Hat SEO, spam etc., intorcmesc clasamente si stabilesc care site-uri sunt mai relevante si care au mai multa autoritate, sa.

rata de conversie (conversion rate) - cel mai important indicator al succesului unei campanii online. Este raportul dintre actiunile finalizate si numarul total de afisari al reclamei / articolului. Cu cat cifra este mai mare, cu atat campania a avut mai mult succes. In general, rata de conversie medie este sub 1%, undeva pe la 0.1 si 0.2%. De ex.: o reclama se afiseaza unui numar de 700.000 de oameni, 3000 dau click pe link / reclama, doar 3 oameni cumpara ceva de pe site, se aboneaza la newsletter, se inscrriu la cursuri etc.

reach / impression - impactul maxim potential al unei campanii pe retelele de socializare, incluzand presupunerea ca si atunci cand cineva da share unei postari este posibil ca un prieten din lista sa de prieteni sa fi vazut in newsfeed-ul sau postarea. E o cifra absolut irelevanta, nu se poate spune cu exactitate cine a vazut sau nu postarea in newsfeed. Se bazeaza pe presupuneri de tipul: X-ulescu are 1000 de prieteni in lista, cam 100 reactioneaza de obicei la postarile sale, 5-6 au dat share. Cei 5-6 au dat share la randul lor, fiecare au cate 300 de prieteni in lista, din care reactioneaza la postari cam cate 30 samd. E un lant de presupunerica toti ar fi trebuit sa vada postarea initiala, din share in share.

registration - inregistrarea unui site intr-un motor de cautare si includerea lui in index-ul acestuia, asfel incat continutul de pe site  sa fie afisar in rezultatele cautarilor de pe acel motor.

rezultate organice - rezultate oferite de motoarele de cautare in baza algoritmilor lor pentru o interogara facuta de un utilizator

SE - search engine, motor de cautare

Search Console (webmaster tools) - instrumentul important de administrare oferit de Google cu care un detinator de site isi poate evalua propriul site, afla care-s cuvintele cheie dupa care este gasit site-ul sau in motoarele de cautare, afla care-s link-urile catre site, link-urile de pe site indexate in motoarele de cautare, link-urile banate de roboti, link-urile nefunctionale. Este un instrument important pentru optimizarea SEO.

SEM (Search Engine Marketing) - promovarea unui site in motoarele de cautare. Include atat promovarea platita (AdWords), cat si promovarea pe bloguri, articole, Social Media, newslettere, cu scopul de a creste traficul si importanta site-ului, totul prin modalitati de promovare platite.

SEO Strategies - strategie de oprimizare a site-ului incluzand analiza siteului (content, link-uri, tag-uri meta), planificarea si ducerea la indeplinire a planului

SEO - optimizarea pentru motoarele de cautare (content, link-uri, link building, Social Media etc.) si urmarirea cresterii organice a indicelui CTR

share - actiunea unui utilizator al retelelor de socializare prin care nu doar ca isi manifesta aprobarea pentru o postare (like), dar o considera si importanta pentru altii si trimite mai departe postarea, spre a fi vazuta de cat mai multe persoane. Rata de share este de obicei mult mai scazuta decat rata de like.

short tail (vezi long tail)

sitemap - "harta", fisierul cu toate paginile unui site si care ajuta motoarele de cautare sa gaseasca mai usor site-ul si sa il indexeze.

SMM (Social Media Marketing) - promovare pe retelele de socializare

Social Media - totalitatea retelelor de socializare cu ajutorul carora se faciliteaza comunicarea intre anumiti membri, se poate crea, schimba si distribui continut variat (text, imagine, video etc.), precum si acelor site-uri si aplicatii cu scop similar (bloguri, enciclopedii, forumuri etc.)

spam - plasarea de link-uri irelevante pe anumite site-uri cu scopul de a creste artificial autoritatea si popularitatea unui site. Se penalizeaza.

text ancora (anchor text) / Link Text - textul in spatele caruia se afla un link. Atunci cand un utilizator da click pe un cuvant sau pe o expresie cheie si se deschide o alta pagina de pe site sau de pe un site extern. E important ca ancorele sa fie cat mai relevante pentru link. De ex.: cand cuvantul "pantofi" este ancora, atunci link-ul e bine sa conduca spre un site relevant pentru acest cuvant. Daca utilizatorul da click si gaseste o pagina pe care se vinde fasole verde, acesta va parasi imediat pagina si motoarele de cautare vor sti ca link-ul este irelevant pentru ancora respectiva.

trafic organic - traficul generat de cautarile pe motoarele de cautare, in urma optimizarii site-ului

trafic - numarul de accesari al unui site pe o anumita perioada, indiferent daca este trafic organic (natural), provenit direct din accesarea link-ului din Social Media sau platit (campanii de promovare - bannere, articole etc.)

URL - adresa link-ului (unica in tot internetul), de obicei de forma: http://www.(domeniu) sau, mai nou, https://www.(domeniu)

Yoast - plugin din Wordpress care ajuta foarte mult la crearea de continut de calitate si bine optimizat din punct de vedere SEO. Practic, introduci titlu, deschiere meta, cuvinte cheie etc. si Yoast iti spune daca articolul e ok sau necesita slefuiri pe ici - colo.

***

Lista de termeni e facuta in graba, asa ca daca cineva considera ca-i necesara vreo rectificare, rog sa ma traga de maneca si fac update, poate nu-s eu la curent cu tendintele SEO si Social Media din anul 2017. De asemenea, poate am uitat vreun termen important. Dati un semn si-l adaug. 


Spor la scris si conversii bune! 😉 
Aa, si dati un share articolului, am zis mai sus cum se da share! 😁



Un comentariu:

  1. Util de tot! Cred ca ABC-ul oricarui blogger, asa mai pe sinteza.
    In general, stiu ca prin comentarii nu se transfera din autoritatea site-ului tau. Dar pentru aceasta ar trebui instalat un plugin?! (am citit pe undeva)
    Chiar nu e intelept sa am do-follow la comentarii. Ca de la cei la care comentez stiu sigur ca nu am :-)))

    RăspundețiȘtergere

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)