vineri, 27 aprilie 2018

Cat costa sa fii turist prin Romania? Putin!

N-am castigat la loto, n-am nici pe tata ministru ori sotul milionar! Si totusi calatoresc aproape in fiecare week-end, descopar locuri noi, superbe, unice. In ultimul an, am peste 100 de obiective turistice din Romania bifate, (re)descoperite. <3 div="" nbsp="">

M-au intrebat multe persoane cum reusesc, nu costa mult deplasarile mele? NU! Pentru ca sunt un #turist chibzuit, organizat, informat. De multe ori, cel mai mult ma costa benzina din totalul escapadei. 





Hai sa va dau cateva ponturi, poate iesiti si voi din zona de confort si sa invingeti teama de a calatori pe motiv ca “vacanta costa!”:

  • aleg cu grija destinatia si grupez obiectivele turistice de vizitat. Ma informez despre ele, sa stiu ce vizitez, sa pot aprecia la adevarata valoare. Unele dainuie de sute de ani sau au scris istorie, sa nu trec nepasatoare pe langa. 
  • am mereu la indemana site-ul www.hartis.ro si verific daca in drumul meu spre locul ales nu sunt si alte obiective de vizitat, sa nu ratez nimic. N-as face un drum separat doar pentru acel obiectiv. 
  • de cele mai multe ori, fac traseu de 1 zi si nu e nevoie sa platesc inutil cazare 100-150 lei / noapte. Daca e nevoie sa ramanem mai mult de 1 zi, caut sa fie conditii decente si neaparat curatenie. Nu ma intereseaza sa aiba tv, wi-fi, AC, piscina sau mai stiu eu ce facilitati. Mi-e de ajuns sa am unde pune capul peste noapte, ziua am alte activitati, nu stau intr-un loc. Cu cortul inca n-am avut curaj sa merg. :D 
  • prefer mereu un picnic pe iarba verde, in susur de izvor, alaturi de ai mei cei dragi in loc de un restaurant scortos/dubios din vreun capat de lume. Am o ladita frigorifica si pot avea la mine mereu mancare proaspata, gatita de mine acasa, legume proaspete, fructe etc. Sa stiu ca e sigur ce mananc. Daca ajung prin zone putin circulate, risc sa mananc la vreun restaurant mancare veche sau pregatita indoielnic. Am totusi un copil, nu pot merge ca la loterie. Restaurantele cu pretentii au si preturi pe masura si nu stiu daca merita. Cu acei bani, mai bine mai fac o escapada si in urmatorul week-end. ;) 
  • nici cel mai select restaurant nu-mi ofera peisajul pe care-l am cand aleg singura locul de picnic
  • la nevoie sau daca imi face cu ochiul, mananc la vreun gratar din zona sau prin locuri recomandate si binecunoscute. Cum sa ratez renumitii mici de Dedulesti daca ma aflu in drum spre Salina Ocnele Mari sau pe Valea Oltului?! 
  • nu fac gratar prin padure sau pe malul raurilor de munte; m-ar tine intr-un loc prea mult timp, poluez, distrug natura. Suntem doar 2 oameni si un copil, ocazional mai “agatam” 1-2 persoane. Merge si o friptura facuta la cuptor. Daca o pun fierbinte in casoleta, invelesc cu ziar si folie de aluminiu, inca e calda la ora mesei. ;) 
  • nu cumpar din zone turistice sucuri imbuteliate, nebunii, decat daca e neaparat nevoie. E mai buna si sanatoasa limonada mea sau apa simpla. Hidrateaza si mi-e mai de folos. Si asa bagam in noi zilnic chimicale cu gramada.
  • evit zonele foarte aglomerate, populate cu multi turisti. Mereu voi gasi acolo preturi mari la cazare, masa, servicii, produse, gunoaie aruncate de cocalari, manele si galagie. Nu m-as odihni, m-as intoarce nervoasa si mi-ar parea rau.
  • daca pot dormi pe patura dupa masa, pe iarba, e perfect. Nu-mi trebuie nici sedinta de masaj, nici SPA, nici meloterapie. Spatele mi se indreapta mai bine pe iarba, iar ciripitul de pasarele din padure mi-e cea mai buna muzica. Merg descult pana la rau si am deja si reflexoterapia asigurata. :)
  • cumpar produse locale, de la tarani, daca gasesc. De multe ori, au preturi mai bune decat in magazine si gustul si calitatea nici nu se compara! Stiti cum merge branza facuta in casa cu o ceapa smulsa din gradina sau sparta in pumni ori o slaninuta abia afumata? Curcubeu pe cerul gurii! Ce iepure la tava, caprioara cu zmeura, muschi de vita in vin si smochine?... Poveste! :))
  • ma informez mereu despre vreme (www.meteoblue.com are prognoza foarte fidela), drum (aplicatia Waze si site-uri specializate), zona, sa n-am parte de surprize neplacute. Am si o harta turistica la mine, in caz ca as ramane fara net pe telefon ori fara semnal.
  • fotografiez mult, ma bucur de ce vad, stochez in suflet numai ce-i frumos si merita vizitat si altadata. 
  • si nu in ultimul rand, pretuiesc timpul petrecut cu familia. Azi suntem sanatosi si voiosi, suntem impreuna. Daca maine inchid ochii, lucrurile materiale raman de mine. Sa nu-mi para rau ca am trait! Am trait frumos si cu folos, n-am adunat lucruri ci momente frumoase! Si mi-am cunoscut tara atat cat am putut. :)


Daca n-aveti idei pentru vacanta de 1 mai sau pentru week-end aproape de Bucuresti, am facut eu o lista cu 70 de idei de locuri care se pot vizita cu bani putini. :) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)